söndag 28 november 2010

Utflyttad!

Hej allihopa! Har varit bloggtorka idag på grund av flyttande och städande. Dagen började med att mamma väckte mig efter en lååååång, nykter natt på Melojden med finaste David, Jonas, Kristoffer, Lina och Mimmi. Vi åt adventsfrukost och sen började vi röja. Först gjorde vi i ordning delar av rummet jag kommer ta över.
Eftersom jag bara bor här tillfälligt och lillebror hela tiden blivit tvungen att anpassa sig efter mig bestämde vi att han fick ta gästrummet och jag hans gamla rum. Pappa hade målat om det från blått till en vacker, krispigt gråbeige färg.
Pappa och Tony gjorde grovjobbet medan mamma och jag tog itu med rummet och klädsäckarna. Jag har tydligen en hel del kläder. Yikes!
Efter att killarna gjort färdigt i lägenheten åkte mor och jag in för att städa undan.

Vi lämnade den i det skick den varit i då jag kom. Jag sa inte ens adjö, steg bara ut och tänkte inte på det längre. Något vemodigt är det ju nu i efterhand, men det känns bra. Jag är hemma, under hela December åtminstone. Jag har ett litet mysigt rum som jag kan bo i och där jag får sova med husets alla djur. Svea och Peppi får dock turas om, nu är Peppi här.

Nu ska jag lägga mig, en lång vecka i Kokkola inleds nu och jag hoppas på högt tempo och julstress. Här är några sneak-peeks på rummet. Bra bilder får ni när det är i skick.

Kram på er, och godnatt!



Inga kommentarer: