onsdag 3 november 2010

Lots to do

Godmorgon! Sitter med rullar i håret, en katt på armen och i mammas tröja vid köksbordet här hemhemma. Sov över här inatt och tog en lagomlång natt från 22-07.. Har varit så himla trött nu på senast, börjar bli gammal...

Idag är det mycket på gång i Kokkola, julgrejerna kom igår, Pernilla kom till min undsättning och med gemensamma krafter fick vi det riktigt fint. Mailegsakerna är på plats, nu återstår bara resten, och prissättningen då förstås. Men jag har ju att göra idag, det är iallafall skönt!

Om ni har vägarna förbi kan ni ju komma och hälsa på!


På tal om något annat, har ni någon barnslig, hemlig eller pinsam hobby som ni brukar göra vid sidan av ert "vuxna" liv? Pokémonspelen börjar ju bli old news nu så nu frågar jag er. :) Skriv gärna anonymt, är så roligt att se vad andra håller på med på dagarna när man själv känner sig nördig.

6 kommentarer:

Isa Fisa sa...

hmm..vet inte om de e så pinsamt..men jag äälskar kramdjur o leksaker! DÅ jag e i en affär med leksaker o man får testa dem (alltså brukar va nå hål i paketet o så står de try me) så kan ja stå där hur länge som helst o "leka"..köpte nyligen en liten leksakshamster som har roliga sjud o rullar åpå..jätte söt! dessutom sover ja me kramdjur ibland, ganska barnsligt? kanske lite jo.. men mysit? absolut! har man inte nått anant o krama kan man ju krama ett kramdjur :P

Bara för att man blir gammal behöv man väl inte bli tråkig :)

Saray sa...

Stämmer, kramdjur är nog nånting jag håller fast vid ännu, brukade samla på kramdjuskatter när jag var yngre, (säger inte liten för det är jag ju ännu). Hade typ 50 innan jag slutade, men ännu idag köper jag om jag hittar någon riktigt fin. :) Tycker synd om de som är REAsatta och ser alltid skillnad på dem genom att jämföra hur de är sydda och se var ögonen sitter.. :)

Anonym sa...

Spelar onlinespel som går ut på att döda en massa folk :P Fast det anses väl inte barnsligt, finns ju många vuxna som sysslar med sånt i dag. Hmm... Annars brukar jag faktiskt plocka fram mina gamla leksakshästar ibland, och titta på dem,... Minnas vad de hette och alla historier man hittade på som barn :)

Saray sa...

Ååh! Vilken nostalgikänsla de måst va! Just då man hadd alla Bellvillelego och smådjur och man faktiskt minns historierna man brukade ha med dem.. underbart och oslagbart!

Anonym sa...

Ja har spara på samlarfigurerna man får i kinderäggen o tar fram dem o leker me dem ibland, sku dö om nån sku slarvas bort/gå sönder så mina barn kommer aldrig ti få lek me dem! :p // Pemm

Isa Fisa sa...

jaa, de har ju alla sina personliga drag :) bruakr också kolla dem och så tar jag oftast den som sir "konstigast" ut bara för att de e synd om dem haha..har massvis me kramdjur hemma iangu och ganska många här i jeppis..men har inte alla framme..bara några..min feta igelkott, min uglydoll, min djävul, min kisse och nått som liknar på en zebra/hund :P..och frejs Pikachu (även kallad Bob) får va me på soffan :P