tisdag 30 november 2010

Day 02 - Your first love

Varför ska en av de första punkterna vara en av de känsligaste?
En öm punkt kan man lugnt säga.
Min första kärlek jaa... Hur förklarar jag detta, jag har faktiskt haft två. Men på så olika sätt att jag kan räkna dem som två ändå.

Böni var min första stora kärlek. Vi gick i samma lågstadie men första gången vi började umgås var jag fjorton och han sexton. Vi hade en liten romans ett år senare on-off ända tills jag fyllde 16, då hade vi en lite paus på två månader. Det funkade inte, så vi blev tillsammans igen hösten 2006 och var ihop till vårvintern 2008. Vi var väldigt upp och ner och förhållandet var fyllt av tjafs. Jag var avundsjuk hela tiden och superjobbig, men jag har lärt mig massor av det förhållandet och idag är han en av mina bästa vänner. Bilden är från årets midsommar på Fäboda.



Min första kärlek episod 2 vet ni nog alla vem är. Fyra månader efter Björn hade jag äntligen bestämt mig för att njuta av att vara singel. Detta bedyrade jag åt min kompis Emma när vi en onsdagkväll satt och firade min första kväll lagligt ute på krogen. Ungefär fem minuter senare kom en lång typ fram och frågade på finska om han fick sätta sig ner. Jag stammade fram den väl inövade frasen "Mä en puhuu suomea!" men då ställde han i stället samma fråga på engelska. Där började ett nästan två år långt förhållande.
En vecka efter att vi träffades skadade han sig och eftersom han spelade fotboll och då var i så dåligt skick att ens åka hem så fick han bo hos oss en vecka och bli omhändertagen.
Två veckor senare åkte jag ner för att träffa hans familj så det tog stormsteg fram på bara en månad. Vi flyttade ihop ett halvår senare efter att jag flyttat tillbaka från Vasa och skaffade en katt, Peppi. Det var många viktiga månader, jag drog nytta av det jag lärt mig från mitt tidigare förhållande men blev i stället en hemmasittare och förlorade vänner. Något jag har lärt mig av till nästa gång, helt klart, när det nu blir... Förhållandet fick sedan ett abrupt slut för lite mer än ett år sen, enough said. Det har varit jobbigt, men jag är starkare nu, enough said.

En kväll i Juli 2009, såhär blond var jag då. :)

Inga kommentarer: