tisdag 1 september 2009

Ain't I?



Idag har jag nog producerat mer svett än på hela sommaren. Något fnurr på vår airconditioning har gjort jobbet till ett living hell, sådär i värmeskala. Har spenderat dagen med att svettas på gym och svettas på cykeln på väg hit så det börjar räcka och mitt huvud börjar säga ifrån av vätskebrist.

Har tillbringat min svettiga eftermiddag med att göra arbetslistor och jag är mycket, med betoning på mycket, nöjd. Tack vare att det blir mörkare och mörkare ju längre vi kommer in i höstmånaderna så blir jobbdagarna avkortade och våra jobbdagar blir inte kortare, med tanke på att vi delar upp det så att en tar hela skiftet. Men vi kommer att ha betydligt mer lediga dagar. Jag som i helg hade min tredje lediga dag på fyra veckor understöder detta starkt.
Har dessutom nu fått turen att ha två jobb när detta tar slut, fick mitt andra så sent som idag av en slump så jag kommer känna mig rätt trygg i vinter.

En dålig nyhet däremot är att K och jag måste skjuta upp vår Langkawiresa. Han hinner inte, han ska nämligen på golfresa med sin vänner en vecka och jag hinner inte när han sedan har tid. Så någon gång i Oktober eller November hoppar jag på en sistaminutenresa och rehabiliterar mig själv med egentid på något skönt hotell med pool, hav och värme och bara jag och en god bok.



Patetisk martyr kan vissa tycka. Jag tror det kan bli skönt.

Inga kommentarer: