söndag 13 september 2009

Cops!


Gårdagen var mycket rolig med massor av skratt och massor av ljud. Väldigt mycket ljud sist och slutligen. Vi var femton personer här och lyssnade på gamla godingar som "I wanna know what love is", "Poison", "Sweet Child of Mine" och vi var mitt inne i "Kung Fu Fighting" när plötligt två poliser stiger in bland folkmassan. Tystnad. Min mun var på vid gavel där en stund också tror jag. Jag drog ett litet konstaterande att volymen var på 32 då vi vanligtvis tycker att 7 börjar bli lite för högt. Ouch. Den ena polisen öppnade munnen och sade att festen är slut. Sen frågade han också: "Vem är bossen över detta hushåll?". Jag som satt i Kristians famn kände hur Kristian bokstavligen tog tag i min hand och slängde upp den i luften. Vilken fegis! :D

Hursomhelst, poliserna var snälla, de bad oss bara avlägsna oss och gå vidare till krogen eller nånting, klockan var trots allt nästan 1. Stackars grannar! Men det var en rolig upplevelse och vi hade en jättetrevlig kväll. 






Inga kommentarer: