torsdag 24 september 2009

Mos!

Oj, förresten, kikade precis in på kära nygifta mosters nyaktiverade blogg. Blir alltid så lycklig då nya inlägg tillkommer och om ni någon gång vill ha tips till recept eller bara tips till små husliga matknep eller hur man lever ett lyckligt liv så ska ni kika in på Maddes blogg här. Det går även att klicka på länken på min blogglista här till höger. (Kostkuriren.)

Idag hade hon skrivit om hur hon och Henkke gjort äppelmos och det liksom vattnas i munnen på mig. Kristian har precis introducerat grötätarkonsten här hemma hos oss, har aldrig riktigt varit en fena på att koka gröt, så jag ser till att väcka honom tillräckligt tidigt för att han ska kunna koka gröt innan han ska på träningar. Nu är våra havregryn slut och i morgon är vi båda lediga på morgonen, vilket innebär att jag MÅSTE stiga upp tidigt och springa till Rimi och köpa det, kan ju se till att köpa lite andra nödvändigheter samtidigt också.

Vad brukar ni sätta på er gröt? Jag brukar varva mellan frusna hallon med honung på eller blåbär med råsocker över. Men då dessa ingredienser saknas eller jag helt enkelt inte orkar tänker jag bara "ÄH" och slevar på ännu en stor sked med sliskigt söt jordgubbssylt undertecknat Dronningholm. (Kristians favorit.) Visst kan han koka gröt men jag står minsann för kreativiteten vad rör strösslet så att säga. :)

Nu, seriöst, god natt.

Inga kommentarer: