onsdag 30 september 2009

Except magen och kändisskapet

Okej, det finns inget klyschigare än just den här låten. Om en ung tjej känner sig nedstämd och deppig letar man automatiskt fram någon Britney- eller Aguileralåt från årskurs 6 och vips är man tillbaka i samma sinnesstämning som för jaa, vad blir det nu... sju år sedan. (Hjälp.)
Men för några dagar sedan kallade en människa mig för "stark kvinna" och jag blev lite rädd.
Inte för att jag är stark, för det är jag inte heller,
(mer som en defensmekanism jag slår på då jag inte orkar med all skit.)
Men "kvinna"?
Varför kan det inte finnas något ord
för det man känner sig som och i stadiet mellan flicka och kvinna?
I stället dras vi till Brittans låt I'm Not a Girl, Not Yet a Woman. Och det är PRECIS så jag känner mig nu! Jag ÄR Brittan. Förutom killer-kroppen och the fact that she's famous då..


Inga kommentarer: