tisdag 15 september 2009

Angst

Dagen har bestått av plugg, plugg och så lite mer plugg.. Jag hinner inget annat och lyan ser ut som en svinstia igen. Nästa gång vi storstädar ska jag dokumentera det så varje gång det börjar bli äckligt igen så tittar jag bara på bilden och så städar jag upp.

Mat har jag hunnit få i mig och jag gjorde god kycklingpasta med ananas. Men nu säger det stop, jag kan inte studera längre, nu måste jag få sömn, i morgon har jag engelskaprov vilket också kommer dränka mig levande. 

Och jag ska åka buss vilket är ännu värre. När jag såg tidtabellerna rasa ner på skärmen började pulsen stiga igen. Jag fick panik. Ända sedan jag bodde i Vasa har jag haft trauma för bussresorna till och från Vasa, det ger mig dåliga minnen och jobbiga ensamma nätter när inga bussar gick längre, och jag låg skälvande i panikattacker i sängen vilket tvingade mor och far att ett flertal gånger hämta hem mig mitt i natten..
Jag var svag. Man får vara svag. Men bussar ger mig minnen av att vara svag, och det gillar jag inte.
Wish me luck!

Och missa inte Jaromatchen på Söndag heller, ta på er ordentligt med kläder också!

Inga kommentarer: