torsdag 24 september 2009

Vinskåpet



Uuuhh... jag är tröttheten själv. Enda orsaken till att jag ligger kvar i soffan är för att jag inte orkar stiga upp. Kristian den tönten gick just till Janis för att kolla golf.. I mean, hellou! Klockan är ju faktiskt.. jaa.. bara kvart över nio. Oj, nu är det jag som känner mig som en tant.
I morgon jobbar jag i tre timmar. (Score!). Sen på Lördag, då blir det skojigt, då blir det nämligen "Vinskåpet" på golfbanan.

Vinskåpet har 18-års åldersgräns och går ut på att alla deltagare, vi pratar nu alltså fortfarande om golf, har med sig varsin vinflaska som de ställer på ett bord innan de går ut i sina respektive grupper för en 18 håls runda.
 Alla startar samtidigt ("shotgun-start") från olika hål och tävlar pisteboogie från sitt eget handicap, (goda chanser för mig vill säga), MEN oberoende om man spelar bra eller inte så är det vem man paras ihop med och som man då även räknar ihop resultatet med som avgör den slutgiltiga poängen. Det räcker alltså inte alltid att du spelar bra för i hemlighet lottas en partner ut som man sedan drar EFTER att tävlingen är över. Här blir det spännande. 
Varje deltagare får också även varsin halvliters vinflaska att dricka till maten (hehe), PLUS - det lag som vinner får välja FEM vinflaskor PÅ VAR ut av de flaskor som togs med av deltagarna. M.a.o. det blir en ROLIG dag! Ska passa på att sätta mig bredvid Käld, han är en bra partypolare.

Det blev många versaler nu, GODNATT!

Inga kommentarer: