fredag 18 september 2009

Slutet på en pissdag

Jahapp, hemma då. Kristian torkar upp brun-utan-sol kräm från mattan efter ett litet krig och vi ska se på Big Brother. Är salongsberusad (OBS! Efter en cider..) och väntar på tröttheten. Har varit för upp i varv för att hinna vara trött, nu vill jag sova. I morgon - jobb 9 timmar. Onsdag jobb - 8 timmar och Jaromatch. Mitt lilla ljus i mörkret med andra ord.
Idag åt vi tacos hos mor och far och jag fick konstatera hur mycket jag saknar mina älskade husdjur. Konstaterade att när jag brukade sova i gästrummet på somrarna brukade jag kunna ha fyra husdjur i sängen. Roxie, som vanligt i fotändan, katterna kom in genom fönstret så Marie vid fotändan, Svea vid huvudet eller liggandes tätt intill min mage, Sheba på Roxie eller vid mitt huvud. Senast jag sov med djuren var när Kristian var på längre resa och jag sov med Peppi vid huvudet och Roxie vid fötterna. Jag vill ha två katter och en hund. Med djuren känner jag mig som hemma.

Inga kommentarer: