måndag 21 september 2009

Inköp

Tjallå! Jag kikar in hastigt och lustigt för att visa att jag lever och existerar. Var en sväng på stan idag, läkaren gick bra och jag fick ett nytt recept utan mer eller mindre obehagliga undersökningar. Den enda trista nyheten jag fick var väl att jag gått upp 4 kilo. Men som jag sa åt mi pojkvän när han förvånades över min positiva attityd till denna fettlagring: "Gick jag upp sådär enkelt så kan det ju inte vara en så stor konst att gå ner domdär kilona igen." Just i den stunden älskade jag mig själv så innerligt mycket. Jag belönade mig själv med lunch vid stadshotellet och några små inköp:

Jag betalade äntligen min förseningsavgift och lånade två böcker.
För er som läst dem: Crap eller clap?
Jag kikade in på hälsoboden och köpte vitaminer för min underbara kropp som får lida för att jag är så oförsiktig med mig själv.
Jag köpte hårprodukter till mitt slitna, men fina hår.

... och sist men inte minst så köpte jag kallpressad hälsochoklad av Sandrakusinens far, Xocai som de kallas har blivit en sensation i västvärlden. Nu ska jag prova. Men mer om det senare.


Nu måste jag skynda mig iväg till gymmet. Min kung till pojkvän har erbjudit mig skjuts om jag går längs med rätt gata om 7 minuter. Hej hopp!

Inga kommentarer: