onsdag 22 december 2010

Flowinmattan har kommit

Glömde kanske säga det men Flowinmattan jag vann på Coach Tommys blogg kom ju för någon dag sedan. Första dagen jag prövade den, i förrgår, gjorde jag bara lite enkla magmuskler för att "kolla läget", jag har ännu träningsvärk. Hela korsetten känns redan mycket spändare, även om en hel del hör till placeboeffekten. Jag konstaterade att min kropp har en bra bit kvar till toppskicket det var i förra vintern då jag tränade till halvmarathon. Men denhär prylen ger mig motivation så tusans!

Idag har jag tränat baklår och rumpa samt armar, axlar, bröst och mage. Kommer ha en überskön träningsvärk i morgon, men det finns ju ingen skönare smärta!

I morgon är nästsista dagen på jobbet före jul. Måste komma ihåg att ett litet paket till Kira och i morgon kör jag även ut lite julklappar till bland andra L, M och A-L. Sen borde det vara "på rade" så att säga. Pojkarna får sina lite senare. Nu ska jag sova!


Läste en hel del manual idag också, Peppi kom och agerade superstar så jag såg min chans att skumma igenom lite olika övningar. Det blir bra dethär. Ska komma ihåg att ta före-bilder i morgon. Eller njae, efter jul. Sen tar jag månadsvis resultatet tror jag....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för matta? Vad är det för speciellt med den?

Saray sa...

Man jobbar mot sin egen kropp, på mattan använder man pads för knän och händer och jobbar helt enkelt med hjälp av friktion. Har du prövat en såndär sak på hjul med två handtag där man ska rulla fram så långt man kan och så långt magen orkar, och sedan dra tillbaka sig. Lite samma funktion, men utan hjul och med massa olika övningar. Den e grym!

Coach Tommy sa...

Men vad kul Sara!!! Grattis till vinsten ännu en gång :-) Blir kul att höra hur det känns i morn.