torsdag 16 december 2010

Jul, jul, kom!

Jag är så trött och slut att jag skulle kunna sätta mig i ett hörn och gråta. Mina ben är proppfyllda av blod och hårda som två stenblock. Jag skulle kunna riva Chydeniacentrets betonggolv med mina bara händer, så mycket hatar jag det golvet! Hur sjutton tänkte de som planerade byggnaden!!?!? Golvet är så långt ifrån ergonomiskt som man kan komma!
I sexton dagar i streck har mitt schema bestått av ett och samma mönster: Vakna - jobba - äta - sova - vakna - jobba - äta - sova. Sju jobbdagar kvar och sen får jag en välförtjänt tre dagars paus med familj och vänner. Jag har inga julkänslor kvar, och jag hoppas de kommer tillbaka passligt till jul.

Ska försöka pressa in två inlägg ännu innan jag tar natten.
Ska även försöka vara lite positivare i dem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också erfarenhet av att stå och jobba på betonggolv. Så jag vet EXAKT hur dina fötter känner sig.
Men borde det inte höra till din chef att skaffa någonslags matta att stå på..? Du kan ju alltid föreslå det :)

Anonym sa...

Det finns säkert nån slags arbetsskor du kan skaffa dig. Finns en hel uppsjö av supermega ergonomiska typer. Men var man köper dem vet jag inte. Och snygga är de säkert inte heller, men kanske diskreta om man har tur ;)

Saray sa...

Pappa köpte ett par Crocs åt mig, de har inte hjälpt något vidare men de underlättar något vilket är en tröst... Men det finns nog ingen total hjälp mot betonggolv. :(