onsdag 15 december 2010

Påfyllning och flickfnitter

Igår kom Pernilla till Kokkolaaffären med en hel last med nya grejer. Det var massor av lådor som jag knappt hann se skymten av förrän hon hade radat ut dem i hyllor och skåp. Jag måste säga att jag är mäkta imponerad av hennes driftighet och hennes öga för displayande och fina ting. Hon är mycket mer än bara en chef för oss på Blossom. På vägen hem pratades det nån stop om allt mellan himmel och jord och väl framme i Jakobstad hade vi egentligen bara en första destination - JeppisBlossom, dit Pre-spring kollektionen av Odd Molly anlände igår.

När man steg in i affären kunde man bara lätt ana den, men väl inne i klädrummet fyllde Mollydoften våra sinnen. Underbart! Det har kommit in så mycket fint att jag gissar på att det mesta kommer försvinna redan de första veckorna. Den röda Timeless toppen på första bilden blir förmodligen min. Jag är kär!


Något jag också hade svårt för att inte ta hem och prova (två kom hem för prövning ändå) är alla velourklänningar som kommit in. Ka-Ching wraps och klänningar i olika färger och former hängde så fint där på galgen att det vattnades i munnen att bara titta på dem. Dark Pink blev min favorit direkt!


Man blir verkligen som barn på nytt av såhär fina kläder!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag tänkte på dig igår när jag shoppade miljögårdens (visst är det deras....) små bokstäver vid Jeppisblossom, och såg en låda som det stod kokkola på vid disken :P

Den där röda på första bilden var ljuvlig!

Saray sa...

Jo, det torde nog var Mijlögårdens. Lådan skulle till mig, japp, :) det var dock inte den enda lådan som kom igår - MASSOR!

Ja visst är den härlig! Den fick stanna hos mig... :P