tisdag 21 december 2010

Värm mitt hjärta



Det är väldigt frostigt därute nu. Det roliga är att de lovat -20, -22 och -23 grader de närmsta dagarna, men till måndag har de lovat +1! Det kommer vara kaos på vägarna om denna prognos stämmer!



Idag fick jag uppleva rodnad. Det var en mäktig känsla och något som inte hänt på mycket länge. Ett pirr som stannade kvar i magen en lååång stund efter att det påbörjats. Plötsligt kände jag mig hjälplös och totalt utan all kontroll! Ibland är det skönt att känna sig normal och varm i stället för cynisk och känslokall som man varit de senaste månaderna. Jag har varit Narnias isdrottning och idag blev jag sådär lagom uppvärmd innan någon blåste frost på mig igen.

Ibland skulle det kännas skönt, brukar jag tänka, att ha någon som ser en, som plötsligt får ett infall att hålla om en i en kassakö, eller som har tänt ljus och hyrt film en helt vanlig kväll, någon som innerligt bryr sig om hur man mår och vet vad ens favoritfärg är. Någon som faktiskt får en att känna sig hel och.. normal? Finns det såna typer längre?

7 kommentarer:

Linda sa...

Det finns :)

HANANAA sa...

Jag hoppas det finns...

Anonym sa...

Det finns nog kvar några än :)Närmare än man kan tro! Men det är bara att hitta fram, svårt för alla parter. Inte är det lätt att hitta för en kar heller :P

Saray sa...

Vem e ni blyga karar då? Som tycks finnas så nära? ;)

Anonym sa...

Nåmen om vi e för blyga kan vi ju int säga vem "vi" e ;)
De e att söka outside of the box bara :P

Saray sa...

Think outside the box och släpp er blyghet i stället! :)

Anonym sa...

Pfft :P Nåjaa, kanske de meeen då försvinner ju spänningen och mystiken ;)