söndag 12 december 2010

My baby's home

Den som gissade "kamera" på tidigare inlägg hade helt rätt. Efter år av längtan köpte jag äntligen hem den. Valet föll på en Canon EOS 550D. Den var årets testvinnare och enligt testerna hade den en hel del fina finesser som kommer hålla i sig i år framöver. Jag tror jag kommer vara riktigt nöjd med den! Dom hade en 500D på specialpris på 499€ vid Anttila men med objektivet som följde med kunde jag konstatera att jag snabbt skulle lägga ut ännu mer pengar på ett nytt objektiv. 
Därför fick det bli en 550D med ett EF-S 18-135 IS objektiv i stället. Priset landade på 955€ men jag gjorde en delbetalningsplan, dessutom var kameran på erbjudande så den var 200€ billigare, och objektivet skulle kostat över 500€ om de inte varit ett kit, jag vann alltså ca 500€ på mitt köp och jag tycker att jag resonerade helt okej med att köpa ett bättre objektiv direkt.
Jag har nog inte varit så en barnsligt, fnittrig prylnisse på mycket, mycket länge.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så det ordnade sig, va bra!
Å

Saray sa...

Det var just och just! Men ja, det löste sig! Har aldrig känt mig så materialistisk förr, men känslan är skön!