söndag 23 augusti 2009

Ältande

Vi har firat kvällen med två filmer, skräpmat och godis. Perfekt avslutning på ett ohälsosamt liv. Nu tänker jag iallafall försöka att bara ha en dag i veckan där jag får äta skräp. Gjorde dessutom upp en tvåveckors plan utifrån mitt arbetsschema där ordentliga mattider, matdagbok och tränings samt studietider blev insatta. Förstås fick jag plats med lite golfrundor där också. Och viktigast av allt, tid för att ta det lugnt.

Jag har jobbat 58 timmar denna vecka. Dagarna börjar flyta ihop och återigen på två veckor har jag inte en enda ledig dag, i stället jobbar jag långa dagar och denna veckas timsaldo blev förlängt till 50 timmar nu.. Nu är dessutom frågan om jag blir tvungen att jobba fulla dagar på venetziansk och helgen därefter. Give me a break!
Det är såna här tillfället man inser att pengar inte är allt. Idag vid Makuuni pratade jag med en kär vän och insåg hur nära jag var att bara sätta mig ner på golvet och börja böla.

Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen. Trots allt så älskar jag ju mitt jobb.

Inga kommentarer: