fredag 28 augusti 2009

Flyt

Trodde precis att världen gått under. Min telefon hade slocknat och vägrade vakna igen. Men slutligen, efter lite krångel levde den igen. Jo, jag tycker om min iPhone, men jag har nog tänkt inskaffa en Nokia inom kort.

Dagen började med morgonmål och uppstigning klockan 6, inte morgonmål åt mig då utom åt företagsgolfarna och Jarospelarna som befinner sig här idag på tävling. Jobbar 7-19 sen åker jag, Petsku, Krisu, Jani och Leena ut till villan och grillar och fiskar.

Blev precis erbjuden ett jobb av självaste ägaren av en populär klädbutik idag. Jag förklarade att jag behövde deltids jobb på grund av mina studier och han förstod så pass bra att han skulle prata med dottern som driver affären ikväll och hon ska ringa mig och diskutera. Klart jag ska hinna studera. Så nu har jag den saken ur världen ifall jag bara vill sen då jobbet här är slut. Jag är lyckligt lottad nu, eller så har jag bara flyt. Men detta jobb kan jag tacka för mycket:
T.ex.
- Blivit uppmärksammad av VD:n för två stora golfbanor i Finland.
- Fått fart på min bakkonst.
- Börjat golfa
- Fått kontakt med ytterligare ett skivbolag samt inspelning och Eurovision planer.
- .. och nu dagens jobberbjudande.


TACK TACK TACK för att jag får jobba här!

Inga kommentarer: