söndag 30 augusti 2009

Jag återgäldar i morgon älskling

Efter att ha blivit knuffad omkring av paljettförsedda megatuttar, ölmagar, svettiga t-skjortor i kvällens skyhöga kilklacksskor så var det en ljuv lättnad när inte en alltför nykter älskling klämde ur sig "Ska vi gå hem nu? Vi kan gå och köpa mat och äta nakna i sängen?" 
Vem tackar nej till ett sådant förslag? Så jag bytte om till mina underbara, utslitna sneakers och vi traskade till Subway och sedan hem. 
Väl hemma borstade vi tänderna och myste ner oss under täckena och åt våra frallor. Subways smörgåsar är nog inte den mest romantiska hämtmaten men passade tillfället något ypperligt. Är man trött och fötterna har skrikit "ta av dig skorna" för längesedan, med en pojkvän som somnar (läs, tuppar av) om han så sluter ögonen för en liten stund, så är det skönt med en oglamourös tonfiskmacka att glufsa i sig för att sedan bara slänga pappret i roskis, torka sig om munnen och somna.

Det är ju då inte det alternativet jag valde då med tanke på att jag sitter här, till skillnad från en viss annan vars snarkningar jag kan höra till vardagsrummet. (Ett fyrverkeri smällde just till utanför vårt och lyste upp hela rummet men han snarkar vidare, det säger väl en del?)

Vi är som plus och minus han och jag. Han är så stolt över att kunna säga att han var full och drack mycket. Medan jag helst nöjer mig med något som inte alls smakar alkohol att smutta på under kvällen. Dagens saldo blev dock 1 cider och 1 Smirnoff plus lite Bailey's i min varma choklad.

Nej, nu känns det nog som om jag ändå vill krypa ner hos min underbara snarkare.
Jag har haft en underbar kväll tack vare honom så han ska få sig en stor blöt puss på kinden innan jag somnar (inte för att han skulle märka det men..)


Inga kommentarer: