måndag 31 augusti 2009

+ födelsedagsplaner

... och så, kom solen fram igen. Varför kan det inte regna en hel dag då det ändå håller på?
Så man bara kan avgöra direkt att man får stänga dörrarna till jobbet och gå hem och plugga i stället.
Jag ligger SÅ efter med allt! Idag har jag dock fått uträttat mycket deadline-arbete, inklusive varit på gym och tränat min degiga, slappkropp.
INKLUSIVE varit via frisören och bokat tid för färgning.. Jag tror det blir mörkt.
Det är lite läskigt. Men min sinnesstämning skriker mörkt just nu så jag måste väl lyssna på den, I guess.

Det är en tråkig dag idag, vi har inga ägg så jag kan inte ens baka och på så vis lugna mitt stressiga sinne. Suck. Livet är hårt. Har dock planerat lite på Kristians födelsedag nu och det ser bra ut... Känner jag Kristian rätt så jublar han inombords av att få 16 xtralarge flaskor Pepsi Max (läs: mild drog), ett stort proffsigt foto av honom in action på fotbollsplan inramat och förstås upphängt i vardagsrummet så folk "kan se", och så fort det finns tid, även en övernattning på Kalajoki golfbana med frukost och svit och en golfrunda i paketet. Jag tror det blir bra. Har dessutom fortsatt att klistra och klistra och skriva i vår egen klipp-/bilderbok med minnen och andra trevligheter.

Tårtan blir planerad enligt gästernas behov förstås, tror det blir choklad- och vitchokladmousse tårta med bastongekexbotten. En salig blandning jag vet men eftersom Kristian inte tycker om gräddtårta och Petter milt uttryckt inte tycker om bananer så får det bli något helt annat än min vanliga kreation med en massa grädde och en massa mosade bananer.
Petter, om du läser detta:
1. meddela ifall jag borde ändra kakvalet ytterligare,
2. Not a word till födelsedagsbarnet i fråga. :)
Söndagen den trettonde kan dock bokas in för krapulafödelsedag @ residens Kojola Hult.

1 kommentar:

Viktor Enbacka sa...

Lägg sen opp en bild på hur det inramade fotot ser ut. Intressant att se, bara. :)