onsdag 12 augusti 2009

Underbart väder och höstinspiration

Något jag tycker är mycket märkligt är att i Söndags, innan skolan börjat och till och med Måndag, så var vädret så vackert och framförallt varmt. Folk låg ännu och lapade sol på stranden och njöt av sommaren och så, plötsligt, börjar skolorna igen. Och vad får vi? Jo, kyliga höstvindar och regn med 15 grader. Vädret är fantastiskt på det sättet, det tycks liksom veta när det är dags att börja spara sig till nästa år. Åtminstone i år verkar det så. Så vi kan alltså se fram emot en fin sommar även nästa år om man lyssnar till min logiska väderprognos.
Anledningen till att jag kom in på detta spår är för att jag (återigen) är på jobb och den enda bokningen jag har idag är 16:20. En bit till det, va?

Nu tänker jag sätta mig ner och halstra in koftor, polotröjor och mössor i murriga höstiga färger från internet, jag tänker mig mest koboltblå, mörkblå, mörk plommonlila, terracotta och höstlövsorange. Även om träden är gröna och det är blommigt på buskar och i rabatter kan det vara god tid att förbereda sig med strumpbyxor i snygga färger, och ett par lite varmare höstskor som ett par ankelboots med snörning eller stövlar. Är själv inte så mycket för stövlar, men ett par snygga 20-tals klackar skulle inte kännas helt fel.

Måste försöka hejda mig nu, jag håller ju trots allt på att spara till resan till Malaysia med Kristian, plus att lite studiepengar alltid är bra att ha i bakfickan.

Ha en trevlig skoldag!

Inga kommentarer: