lördag 15 augusti 2009

I'm home

Golftävlingen idag då, min första riktiga 18-håls tävling. And guess what, jag blev fjärde i min klass, tre poäng från första placering och sjunde av båda klasserna. Sjunde av 19 spelare.
Klart att jag ska vara detaljerad nu när jag är så stolt över mig själv, jag tycks ju klara sånthär med jobb, nya saker och matlagning/bakning galant.

När det kommer till vänner däremot är jag riktigt dålig. Det märker jag kvällar som dessa. Det skulle vara riktigt roligt att gå ut ikväll, riktigt så jag skulle njuta av att få vara där utan någon pojkvän, bara hänga runt. Men hur roligt är det att förfesta ensam här hemma, och sedan gå ut i hopp om att hitta någon man kan hänga en stund med. Hur var det att ha en riktig vän/riktiga vänner. Folk hugger en i ryggen så mycket, eller så tycker man helt enkelt inte om skitsnacket som går runt, så man undviker det i stället. Jag har väl valt det, I guess.

Ikväll blev det pizza på beställning här i Kojola/Hult residensen. Jag skulle ha gjort pizza åt oss fyra, jag, Petsku, Jonttu och Krisu. Men när männen skulle gå och handla ingredienser var allt redan stängt, så det blev att beställa från Una Delicatess i stället. Inte så pjåkigt, men jag har aldrig riktigt varit en pizzamänniska. Dock skönt att höra från Kristian, stoltheten själv, att mina hemmapizzor nog är så mycket godare, så det blir pizzabakning efter jobbet på Tisdag och Onsdag, fotbollskväll med andra ord.


Jag gillar dessa killar, jag känner mig som en i gänget och jag känner mig hemma.
Det var länge sen jag kände mig såhär hemma.

Inga kommentarer: