måndag 16 november 2009

Äckliga jag

Oj, märker visst att mitt första steg blir att lära mig älska mig själv.
Annars kommer avundsjukan ta över varje gång jag ser att du blivit vän med någon snyggare, längre, smalare, kvinnligare, vackrare tjej. Tankar om en vacker framtid för er två susar i ljusets hastighet omkring i min hjärna och gör mig helt yr och hjärtat stannar för en stund.

Varför kunde inte vi ha en fin framtid. 
Jo, för att du just nu är, som du uttryckte det så fint, 
intresserad av "girls in general", 
och det kan jag ju inte göra något åt. 
Pröva dig fram, se om du blir lycklig av det.

7 kommentarer:

Anonym sa...

girls in general?! han verkar nog inte alls vara något att slösa någon tid på. Så okänsligt sagt!

Heidi L sa...

En tiedä ymmärrätkö suomea, mutta toivon sillä itse ymmärrän ruotsia, mutta en osaa kirjoittaa.

Tuli mieleen oma ero kun luin blogiasi. Kaksi ja puol vuotta sitten entinen poikaystäväni jätti minut ilman mitään järkevää syytä vuoden seurustelun jälkeen. Ajattelin häntä joka hetki ja olisin halunnut hänet takaisin. Vierailin hänen facebook sivullaan vähintään tunnin välein ja tulin aina hyvin surulliseksi jos hän oli tullut kaveriksi jonkun tytön kanssa tai flirttaillut "are you interested" jutussa. Humalassa lähetin hänelle aina viestejä tai yritin soittaa. Tätä kesti yli puoli vuotta. Sitten tapasin uuden pojan ja vanha unohtui. Jos en olisi tätä uutta poikaa löytänyt uskon, etten olisi vieläkään päässyt vanhasta yli.

Nyt kuintenkin 3kk sitten tämä uusikin poikaystävä jätti minut koska halusi kuulema olla vapaa... Silloin päätin, etten jää enää suremaan poikia vaan jatkan omaa elämääni. En ole vihainen pojalle ja joku päivä vielä haluan varmasti olla puheväleissä hänen kanssaan. Vielä en kuitenkaan pysty siihen joten poistin hänen numeronsa puhelimestani. Poistin hänet facebookista ja msn:stä. Pyysin myös häneltä, ettei hän ottaisi minuun mitään yhteyttä seillä se vain luokkaisi minua jos hän ei halua minua takaisin. Nyt 3kk myöhemmin voin paljon paremmin kuin ensimmäisen eron jälkeen. Auttoi todella paljon kun en voinut katsella hänen kuviaan facebookista tai kytätä hänen profiiliaan.

Suosittelisin että kokeilisit samaa. Se voi tuntua todella vaikealta, mutta toimii varmasti ainakin vähän!

Tsemppiä, koita jaksaa! :) RADERA han på svenska. :P

Saray sa...

Hei Heidi! Kiitos viestistä! Kyllä mä ymmärrän kaiken mutta en osaa puhua vai kirjoittaa noin hyvin, että mä kirjoitan nyt ruotsiksi koska tiedän että ymmärrät. :)

Det du skriver stämmer ganska bra med mitt förra förhållande. Jag hade ett långt förhållande med min tidigare pojkvän, och när det tog slut så var det jätte svårt att komma över honom. Men tre månades senare kom Kristian och pratade med mig på krogen och efter att vi två blivit tillsammans så glömde jag min förra pojkvän.

Nu känns det som att jag måste göra samma sak med Kristian, jag vill absolut inte ha någon ny pojkvän på LÄNGE! Men kanske om en stund borde jag försöka göra som du gjorde, att radera honom från mitt liv. Men det känns så tungt att göra det nu. Jag vet att vi kommer att behöva träffas många gånger ännu, jag måste till exempel hämta mina saker från hans lägenhet i Tampere i Januari...
Så att radera honom känns så tungt att göra nu när jag ändå kommer träffa honom igen.

Men det jag kan göra är att jag söker nya kompisar, jag ska redan flytta till Vasa nu för några veckor för att komma bort från alla minnen som finns här i Jakobstad. Där kan jag säkert hitta nya kompisar, och kanske går jag och gör min första tatuering som jag inte fick göra när jag var med Kristian för att han tyckte det var fult. Jag försöker helt enkelt hitta tillbaka till mitt eget liv.
Det kanske kan fungera? Vad tror du?

:)

Anonym sa...

som någon skrev ovan; ödsla inte en tanke åt någon som gillar "girls in general", vem säger så och vad fan är det för en kommentar?! du är värd någon bra, inte någon som han. har följt med din blogg ett tag och jag har fått intrycket av honom att han har betett sig rätt illa mot dig tidigare också. så, ta hand om dig själv och göra saker för bara dig själv, träffa vänner. du kommer garanterat över honom, men det tar säkert tid. och radera honom från facebook och msn osv, det blir lättare med ditatans. och facebook kan verkligen vara av ondo. så, sköt om dig.

Anonym sa...

Som min mamma brukar säga åt mej.. Du kan inte älska någon annan före du älskar dej själv. Så ta den tid du behöver nu å kom över honom och sen fokuserar du bara på dej själv och när tiden e rätt så kommer du hitta din drömprins! Jag håller tummarna för dej Sara! Håll huvet uppe nu bara.:)

Heidi L sa...

Mä uskon, että sä selviät kyllä varmasti. En tunne sinua, mutta vaikutat vahvalta ja ystävälliseltä tytöltä. Tekee varmasti hyvää muuttaa niin saat uusia ystäviä ja muuta ajateltavaa.

Hyvä, että exäsi muuttaa muualle niin sinun ei tarvitse nähdä häntä esimerkiksi baarissa muitten tyttöjen kanssa. Se oli minulle kaikista vaikeinta ja jouduin lähes joka kerta lähtemään kesken illan itkien kotiin.

Ymmärrän erittäin hyvin ettet halua ketään pitkään aikaan. Minusta tuntuu, etten voi enää luottaa kehenkään enkä siihen, että uusi suhde kestäisi. Eniten suhteesta ikävöin ihan tavallisia koti-iltoja sohvalla sylikkäin, mutta en jaksa enää uskoa, että mikään kestää.

Pitäisi vaan jaksaa uskoa, että ne mihet ei ollut meille oikeita ja joku päivä saamme paljon paremmat. Vaikeaa se kyllä on! :D

En tiennyt, että kerkesitte jo muuttaa sinunkin tavarat pois kaupungistasi. Tyhmästi ajateltu tältä pojalta viedä sinunkin tavaroita pois jos kerran aikoi jättää sinut. Pakko hänen oli tietää se jo aiemmin ettei halua enää jatkaa. Anteeksi jos tämä loukkaa, mutta poika ei kyllä ajatellut kuin itseään!

Jos et pysty poistamaan häntä vielä elämästäsi niin pyydä häneltä, että hän ottaa yhteyttä vain jos haluaa sinut vielä elämäänsä tai käytännön asioissa. Tekstiviesti "Mitä sulle kuuluu" tai "Mitäs teet viikonloppuna" antaa vain turhaa toivoa. :(

Lupaa minulle, ettet käy joka päivä selaamassa hänen kuviaan. Tulee vaan paha mieli ja sitähän et halua. Tsemppiä! :)

Saray sa...

Mä lupaan. :)

Och jag vet, det är jätte konstigt att han tog mina saker då han redan visste att han inte ville vara med mig längre... Men ibland tänker man helt enkelt inte och då blir det så här.

Men tack för alla dina fina ord, allt du säger är så sant och jag känner igen mig mycket i det du skriver.

Jag hoppas och tror att du kommer få ett förhållande som håller med en smart och snäll pojke som tänker på dig och bara vill ditt bästa. Det önskar jag att alla får. Vi får inte tappa hoppet bara för att vi har haft oturen att träffa en massa roskaa!


Men jag vill att ni alla som läser också ska veta Kristian är en mycket, mycket förvirrad människa.
Jag vill honom det bästa och hoppas att han lär sig att tänka lite på andra i framtiden. Men han är oerfaren trots att han är äldre än mig.
Och han är ingen elak människa heller, men han är inte så bra på förhållanden.