tisdag 17 november 2009

Glad

Nyvaken, Roxie agerade väckarklocka eftersom min kära iPhone är spårlöst försvunnen sen gårdagens kattbad.. Borde jag gå och fråga ut Peppi?

Sitter och blir överröst av vackra, peppande, snälla kommentarer av både svenska och finska läsare. Det värmer i hela bröstet och jag blir så glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. I stället tar jag mod till mig och sätter upp två låtar från när jag sjöng på Jarogalan.
On the Road again sjöng jag först, var väl lite nervös och rösten skälvde lite så att de långa tonerna klipptes av, men det är sånt som händer, och jämför jag dessa med floppen i Helsingfors så är detta en barnlek.

Hallelujah sjöng jag därefter, jag vet inte om ni märker det, men det är några ställen där som jag nästan börjar gråta på, så i detta fall är ställena som låter som nervositet och osäkerhet bara en klump i halsen. (Kristian satt och såg på mig och låten är allmänt stark för mig). Som man hör på pappa och hans vänner i bakgrunden så är det ingen lätt låt för honom heller. Hela filmen börjar med att pappa säger "Denhär e äcklig!"

Men, nu tog jag mod till mig för första gången. Kanske jag vågar lägga upp mer efter det här.
Men jag tycker ni förtjänar att höra vad ni önskar lycka till till.







On the road again


Hallelujah


Snälla var snälla, eller så ger ni förebyggande kritik.

Inga kommentarer: