onsdag 11 november 2009

Not back on my feet, but..

Idag, kära läsare, har jag sjungit sönder mina stämband, det var dumt.
Jag vet teknikerna för hur man ska sjunga rätt men tyvärr gav jag mig ut på lite väl djupa vatten för att få fram en speciellt distortion i rösten. Och då började det bränna något förfärligt.
Dum som jag var slutade jag inte utan tänkte att jag kunde träna bort det, och visst fick jag en fin effekt, men priset kan vara lite väl högt med tanke på att Lördagen och X-Factor närmar sig med stormsteg. Puh.
Och inte är jag klokare på vilken sång jag ska sjunga heller. Mycket dumt.
Har ni idéer, snälla, hjälp.

  Och för er som tycker att jag är ett hjärtlöst litet elände så tänker jag bara försvara mig med orden att jag igår kom fram till att mitt liv tvunget måste fortsätta fungera. Speciellt nu när skola, framtid och annat står på spel. Jag har helt enkelt inte råd att gräva ner mig. En lite mindre väsentlig orsak är dessutom den att det är få av er läsare som vet hur starkt och hur viktigt mitt och Kristians förhållande var. I stället för att trötta ut er med en massa snyftsnyft ska jag försöka göra mitt bästa för att hålla min blogg uppdaterad. Visst kan det komma lite snyftsnyft ibland, då man bara inte orkar.
Men lita på att jag kommer göra mitt bästa.

7 kommentarer:

josefine sa...

Norah Jones - Don't know why

Saray sa...

Tack! Har faktiskt funderat på den! :) Undrar bara om det är många som kommer köra på den...

Christine sa...

Kn du inte sjunga något av Katie Melua? Minns att du sjöng en sång av henne på en workshop för länge sen... och jag tyckte det var riktigt fin! (om jag inte minns fel var det spiderweb... :) Ha de gott Sara, och lycka till!

Saray sa...

Haha! De e så kul att du ska säga de för jag sitter just nu och sjunger på den. De e också ett bra tips! Tack! :)

Saray sa...

Ska du också dit Christine?

Christine sa...

De sku ha vari riktit roligt att vara med, men jag har så mycket efter julen + att jag ligger i hög feber nu, så jag tar mig knappast någonstans... :) Får du någon med dig? Lycka till!

Saray sa...

Nej, ingen är med. Men jag fixar det ändå. :) Krya på dig!