lördag 21 november 2009

Igår kväll..

... var helskön.


Liten förfest vid Thomas före utgång..

Jag och the man himself. :)
Pojkarna tog sig upp på podiet och höll sig utanför stängerna mest hela kvällen.

Jag, fotad from "up there".

Kvällens skönaste, Danko (t.v.) släpper lös med okänd.


Kvällens storslagna minnen:
- Sardinburken man befann sig i längst fram i väntan på Lorentz.
Det var helt sjukt hur folk tänkte ibland. Som att det skulle gynna dem om de tryckte på allt vad de kunde bakifrån. Det orsakade bara en massa knuffande och andnöd. Var tvungen att klämma mig ut innan "den stora showen" börjat. Det var äckligt.

- Sabinas och min lilla diskussion med en finsk VPS - spelare, 
han skulle pröjsa 5€ för att få en cigarett av Sabina.
Sen retades vi lite med honom.

- Rasmus och min "hoppapåtåregndans" på dansgolvet

- Det hånglande paret som helt plötsligt bara vräkte sig över bardisken och välte Rasmus lonkero. Vi bad dem flytta sig och eventuellt betala drinken. Efter sluddrigt ursäktande drog de sig undan. För att sedan komma tillbaka igen på samma sätt...

- ... Rasmus som blev arg på det hånglande paret och knuffade bort dem,
och mitt glas med iskallt vatten som bara råkade träffa dem båda rakt uppifrån.

- ... skriken från det hånglande paret och high-fiven med Rasmus.

- Emmes söta fylla och goda råd och converse-skor. :)

- Milipojkarnas djuriskt förföriska dans på podiet med skjortorna uppknäppta.

- Rasmus försök till att dra en isbrytare på McDonalds. "Nå nu ska vi prata om lite pinsamheter som hänt ikväll...." Och så stjälper han sin Coca-Cola över hela bordet. Score!

- Legenden Matti blir uppringd.
Vi frågar: Var e du?
Matti: Utanför Olli's, jag ska heim!
Vi frågar: Med vem?
Matti: Öööh, vänt na liiti... (vänder sig från luren) Va heitär do?

- Thomas som skickar mig att sova någon annan stans "just in case" och jag som finner att det är Knuts som sovit i hans säng inatt. Inte alls misstänksamt Thomas. :D


Så, för att dra slutsatsen, kvällen var riktigt trevlig. Dock kom jag på mig själv med att vara nykter redan klockan 11. Så gick det den här gången igen. Men lika bra det. Vatten efter tolvslaget är en fin regel jag har. Jag behöver inte fyllan för att ha roligt. Tror bara jag skulle blivit sentimental av det..

Inga kommentarer: