måndag 30 november 2009

Tofstillverkning

God kväll. Har rent ut sagt haft en riktig pissdag idag. Ett tag där så hamrade jag med nävarna i både golv och väggar och dörrkarmar, slängde hårborstar i golvet och skrämde katter.
Egentligen är jag en rätt harmonisk människa som sällan exploderar utan exploderar i tystnad i mitt eget huvud. Det var kanske det som var tvunget att komma ut.

Arg är jag iallafall ännu, men jag har suttit i skräddarställning i en mjuk fotölj nu i timtal och tittat på OC samtidigt som jag börjar på ett nytt projekt - bolltillverkning.
Alltså, såna där tofsar/tussar som man gjorde på lågstadiet i gult garn runt påsk, för att sedan fästa pappersnäbbar och fötter i orange och lösögon från Tiimari.
Tofsar och stickat är ju mycket "inne" i år så min plan är att fästa alla dessa bollar på mössan jag har på mig på bilden. Hur fint det blir är ju en bisak, huvudsaken att jag gör den och att jag får känna mig duktig och kanske även lite chic.


Inga kommentarer: