onsdag 4 november 2009

Säg vad ni vill

Men en av orsakerna till att jag är fascinerad av Pokémon-spelen är de ständigt nya upptäckterna jag gör när jag ser olika Pokémon. Jag ser att själva Pokémon konceptet inte är något som växte upp på en natt utan de 490 olika figurerna är mestadels genomtänkta på ett eller annat sätt.Min fascination för havet och dess varelser gjorde att jag av en slump hittade fisken Coelacanth, som sades vara utdöd för 70 miljoner år sedan och var ett mellanled mellan fisk och amfibiedjur. Den återupptäcktes 1937, pigg som aldrig förr och identisk med fossilerna man hittat av deras förfäder. Coelacanthen är alltså 400 miljoner år gammal!
Nåja, nog om det. Det finns en fisk i ehm.. Pokémon, som kallas Relicanth. Ringer någon klocka?

Kolla bilderna:
Relicanth



Coelacanth

Inga kommentarer: