måndag 2 november 2009

Just another day

Eftersom jag inte riktigt är närvarande och mottaglig för resten av omvärlden har jag i stället fått ett förträffligt öga för detaljer. Dagens första hamnade på Nordqvist's tepaket. Hängiven teälskare som jag är föll jag för att det smaken "Vallataon Vihreä" inte har något svenskt namn, och att det dessutom inte står "2 olika smaker" utan bara kort och gått "2 olika smak". Jag tycker att Norqvist låter lite väl svenskt. Men nu gör de precis som Herr Snellman.

Detta är en bagatell. Och inget som jag skulle sätta större vikt på normalt.
Jag förstår att eftersom vi bara är 6% kvar här som pratar svenska så kan det uppstå små bortplockningar av den svenska texten på flingpaketen osv.
Idag är bara en detaljrik dag.


Åt med pappa.
Gick till posten.
Gick till banken.
Gick till skatteverket.
Gjorde en flyttningsanmälan.
Ska se en till film nu.
Ska ignorera plastpåsarna och lådorna utspridda i "mitt rum".


Ännu en dag.

Inga kommentarer: