onsdag 25 november 2009

To be prepared or just too much

Sitter och har beslutsångest för VAD SJUTTON JAG SKA PACKA NER till veckans Vasaresa.
Har nu beslutat att jag kommer bo i Vasa hos mina vänner så länge lagret räcker och sen kanske jag börjar om från början. Thomas var nr 1, Rasmus blir nr. 2, Bodil nr 3, ev Belle och Emme nr 4, sen börjar det bli lite knapert. Men vi har tagit oss förbi julen då redan så det löser sig. Mina vistelser i Vasa kommer att räcka från Onsdag till Fredag eller Söndag lite beroende på. Hittar all motivation jag behöver i Vasa till mitt studerande så det var ett självklart val.
Skulle flytta dit men min skola berättigar inte varken studiestöd eller bostadsbidrag.

Hmm.. nu till saken, vad sjutton ska jag packa ner. Bio i morgon blir det iallafall.
Sen på Torsdag eventuell pizzakväll hos Bodil.
Sen på Fredag åker vi till Åbo med "feelisbussen" på glöggrundan.
Har packat ner halare och termos redan. Men behöver jag alls något snyggare?
Sen Lördag blir det utgång i Vasa... Och på Söndag åker jag hem.
Har en känsla att jag (återigen) packat lite för mycket...
Usch.

Rasmus! Be prepared!
Soppmästaren kommer till Vasa!

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Ska du int till X-Factor i helgen?

Saray sa...

Jag hade anmält mig och allt faktiskt. Men så slog jag ihop min okloka hjärna med pappas lite mer kloka hjärna och kom fram till det att jag får svälja min stolthet i ett år nu. Skulle det nu vara så att jag gick vidare skulle min skola "fa helt pila" och riskera att inte ta studenten.
Skulle jag inte gå vidare är jag inte säker på om jag just nu är mentalt stadig att ta den törnen en gång till. Jag klarade den senast endast av anledningen att jag var arg på mig själv och mina egna nerver.
Så jag tar det nästa år.

Låter det vettigt alls?