torsdag 26 november 2009

Nykterspiken och partypoopern

Nejnejnej. Definitivt fel val av kvällsplaner.
Jag borde hållit mig till bion, 
men att gå dit ensam skulle nog inte heller varit någon höjdare.

Dagens ljus är nog Rasmus för att han accepterar mig som denna veckas roomie,
för att vi förstår varandra och kommer bra överens, 
för att han hämtade mig vid stationen idag och för de goda mackorna vi gjorde tillsammans.

Sitzen var långtråkig, trist och framförallt nykter (som vanligt).
Folk måste nog snart börja tröttna på mig och min klara skalle.
Grejen är ju det att det är ju inte nykterheten som sätter käppar i hjulen för att jag ska ha de roligt. Nu är det nog bara min mentala hälsa i allmänhet som sätter stop..
Jag är en bergochdalbana och känner mig ständigt balansera på en lina mellan att vara sentimental och helglad.
Känner mig som en tråkig, hemsk partypooper där jag går fram.
Jag vill ju inte förstöra för alla andra och jag vill så gärna kunna ha kul själv.
Men ibland går det inte. Och det får jag leva med ett tag nu.

Allt påminner om dig och det tar så sjukt.


I morgon blir det tidig väckning för min del,
ska till biblioteket och plugga igen. Skönt.
Och definitivt skönt att återigen veta - ingen hangover.

Inga kommentarer: