lördag 3 april 2010

Äggjakten del 1

Tills jag var ca 13 hade vi en påsktradition där pappa brukade gömma våra påskägg och rita/skriva ledtrådar. Anledningen till att det tog slut när jag var tretton var att jag helt enkelt flippade ur den påsken då jag inte kunde hitta mitt ägg och det visade sig att pappa gömt det i en lampskärm. Efter det tyckte dom att det
 blev för mycket allvar och traditionen fick sit
t slut.
I år började den igen...

Här följer alltså barnens äggjakt i två delar...


Jag får min lapp med en minst sagt omöjlig ledtråd..
På lappen stod det:
"DET ÄR MUSIKEN
SOM ÄR MITT LIV
MEN DET ÄR PAPPA
SOM FIXAR MATEN
SÅ DIN KROPP
ORKAR HITTA FORMEN."
Det tog en stund för mig att inse att de mer markerade orden formade meningen på min senaste Cosmopolitantidning...

I den fanns en till lapp...

... konstnären i pappa hade fått gå lös en stund..
.. ser ni likheten? Vinkeln är bara lite annorlunda...

Så det var bara att traska iväg på den förrädiska färd som skulle ta mig till målplatsen, hindren var många, mest i form av hundskit men någon kattlort kunde man också stöta på, dessutom var skaren otroligt opålitlig och jag plumsade nog ner djupt ett tiotal gånger innan jag var framme...


.. och vad skymtar inte bakom trädet om inte...
MITT PÅSKÄGG!


Jag kände mig som en mästerdetektiv, även känns det som att dagens hjärnverksamhet överskridits något...

STAY TUNED FOR PART TWO...

Inga kommentarer: