lördag 3 april 2010

Äggjakten del 2

Påvägen tillbaka fann jag två något förvirrade tonåringar...


Dom letade lite här...
... och lite där...
.. men fick slutligen konstatera att deras färd också skulle bli lite utmanande, allt enligt pappas fetisch för att se andra lida... Det är ju inte så att min kärlek till skadeglädje kommit från tomma luften..
.... flickornas färd blev lite längre än min, antar att mina föräldrar inte ville reta upp mig fullt så mycket som de gjorde för sju år sedan, med risk för att den nyupptagna traditionen skulle skjutas upp ytterligare sju år...
.. pampadaaa! Syrran har funnit sin skatt! Med illröda ben från den hårda skaren kommer dom glatt in igen och finner Annas kompis Julias ägg i hennes egen jacka med pappas resonemang att "Han aldrig är elak mot gäster..." Stackars Julia hade ändå fått följa med Anna ut i snön i hopp om att finna sitt ägg..

Inga kommentarer: