lördag 17 april 2010

Kattskötare sökes



Själv går jag lite på sparlåga... sitter och deppar över det senaste om askmolnen från dumma Eyjafjallajökull. Det är nästan så att man skulle kunna dra ut proppen på Island! Men bara nästan... Försöker pigga upp mig själv med att kolla igenom annonser om hyresbostäder. Hittar massor, men det är ju inte sagt att någon vill hyra ut sin lägenhet för ynka tre månader.. Men man kan ju alltid hoppas. Nog ska det väl nappa någon gång nog. Måste ta mig ett snack med min sambo idag eller i morgon.


För övrigt är hundproblemet inför Italien löst, Roxie får bo hos Davids familj vilket gör mig så glad för jag vet ju att dom haft hund i 19 år och alla där tycker om hundar. Och jag vet ju att Roxie kommer trivas efter att hon vant sig med nya stället.

Men till nästa problem då, min bror kommer vara hemma men jag litar inte på att Peppi får det hon behöver, tre av fyra katter kommer alltså lämna här hemma men eftersom att Peppi inte är någon utekatt blir det lite svårare att se efter hennes behov.

Nu söker jag alltså någon som är van med katter, som kanske har innekatter eller kan tänka sig att pröva på att sköta om en Helig Birma i tio dagars tid.
Det krävs inte mycket kan jag säga, om man vill får hon borstas, annars är det bara att mata henne och tömma kattlådan då och då. Men tjejen älskar att busa med allt från snören till fjädrar och när hon vant sig är hon frukansvärt social och tycker om att prata med en. (Hon är dessutom besatt av räkor.)
Det skulle vara bra om hon hade sällskap i form av just andra kissor, tror det skulle underlätta.
Bor du i lägenhet så är det bara ett plus om du har en balkong hon kan sitta och njuta på.
Var inte blyga, ta kontakt,
som sagt, inte så mycket jobb och för perioden 23.4-3.5.
Tack för svar!

Inga kommentarer: