måndag 12 april 2010

My summer might be saved

Ni som sett Hell's Kitchen vet hur hektiskt det kan bli i Gordon Ramsay's kök. Phew.. säger jag bara. Idag har det varit en liknande rusning här på jobbet, jag är i jobb på Måndag för första gången på flera månader. Man får lätt en chock om man är ovan. Men jag tycker om att jobba under press där jag hela tiden har något att göra. Nu har jag äntligen hunnit stoppa i mig en kiwi, men det är också allt, men det är bra, nu lider dagen åter mot sitt slut och det känns som ingenting, i och för sig är fem timmar just ingenting, men jag njuter varje sekund jag får jobba.

Idag fick jag dessutom en otroligt trevlig nyhet av en gammal barndomsvän, det gav mighopp inför sommaren och jag känner på mig att om detta går igenom kan det bli riktigt, riktigt bra.

I morgon skriver jag det sista provet i Vasa, stannar där till Torsdag, börjar packa mina grejor, och någon gång nästa vecka är jag hemma i Jakobstad permanent för denhär gången (några månader förmodligen..) Undrar vart livet för mig nästa gång, jag väntar med spänning.