söndag 18 april 2010

Tyvärr TamU

Det är sällan jag är skadeglad utan att ha dåligt samvete, men just nu är jag det. Samvetet får slå mig lite senare, Tampere United har släppt in 3 mål, ett i 35:e minuten och sen två stycken under de två sista matchminuterna. Dessutom detta mot ett lag som AC Oulu, som steg från division 1 i fjol.
Jag vet att mitt påhopp har lite personliga drag, men just nu kan jag inte bry mig mindre. Synd för de spelare som bytt lag i tron om att saker och ting ska ändras till det bättre. Jag är nog mest intresserad över vilka tankar som susar omkring i deras huvuden nu.
Men ja, man ska förstås inte ta ut något i förväg heller, detta är bara början på säsongen och visst kan saker ändras till det bättre även för TamU ännu, vi får vänta och se.
Mest intressant är nog att se Jaros utveckling denna säsong, det borde jag nog fokusera mig mer på, men just nu kan jag inte låta bli...

Inga kommentarer: