lördag 17 april 2010

Gotta say,

it's good to be back.
Min dator är som sagt på reparation och det är ingen ursäkt, men strax därefter dog nätverkskortet i pappas dator eller något liknande, nu är den datorn tillbaka i alla fall. Superskönt! Det känns lite skrämmande att säga att "man klarat sig så länge utan internet", i själva verket handlar det bara om fem och en halv dag. Usch, vilket i-landsproblem.

Det är nog inte många som sitter och läser såhär sent på natten,
kanske jag kan berätta varför jag är uppe så sent, jo, det var nämligen så att jag var påväg hem från centrum, då jag får syn på en extremt vinglande typ några meter framför mig.
Gatubelysningen var släckt sånär som på några ljus och ni vet hur pulsen snabbas upp och man ökar takten en aning. När jag nästan nått typen visade det sig vara en ung kille, yngre än mig, och full som en kaja, han var nog betydligt räddare än mig. Så jag bestämde mig för att följa honom hem, man kan aldrig vara nog försiktig, speciellt inte nu när dikena är fyllda med vatten och belysningen släckt.. Sagt och gjort, jag följde honom låååååångt bort, men han kom hem i gott förvar iallafall, dock inte så gott skick och jag vill inte ens tänka på baksmällan han kommer ha i morgon.

Det är skönt att veta att man kan hjälpa.
Dessutom fick jag en skön liten bonus genom att få titta upp mot den nattsvarta himlen med alla tusentals stjärnor, satelliter och stjärnfall hela vägen hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var snällt av dig :]