måndag 5 april 2010

Galler

Du är mycket komplicerad, men det är nog inget fel med det.
Det är egentligen bara bra att du inte vill acceptera det liv du nu lever, du vet att du borde ändra på något, men det är helt enkelt inte rätt tidpunkt för det.

När hittar jag mig själv? Hur vet jag när jag gjort det?
Är det då det känns som att allting är rätt,
eller är det då det kommer massor av motgångar och frestelser,
men man känner sig så bra att man vet vilken väg man ska ta när det svåra kommer?

Kommer du bli hel?
Kommer jag bli hel?
Kommer du någonsin se mig för någon annan än den jag var förr,
någon annans ägodel?
Har du någon uppfattning?
Och är du i så fall nöjd med vad du redan ser,
eller villig att ändra din uppfattning?

Hur ska jag någonsin få fram det jag vill säga dig,
om jag redan bestämt mig för att vara helt tyst.


Vi är fångar.

Inga kommentarer: