tisdag 20 april 2010

Bittersweet

Har varit i stan hela dagen. Gick med lillebror och fixade ett hål i örat på honom på samma ställe jag gjorde mina första hål för 13 år sedan. Gick runt lite för mig själv och handlade lite småsaker inför den eventuella Italienresan på Fredag. Material things.
Tog en latte spetsad med tiramisusirap, fick sällskap, tog en kaffe på det, fick ännu mer sällskap av Tillman, Gaby, Böni, Papa och Petter, blev törstig, tog en Bonaqua. Den var svindyr.

Handlade med mor och far, köpte en tidning, en halv cantaloupemelon, körsbärstomater, müsli och en påse solrosoljechips med smak av purjolök och färskost.
Nu är jag hemma, slagen av bitterhet och förmodligen feberfrossa, eller stegring, jag vet inte så noga. Men fryser gör jag, känner mig himla ynklig. Får skuldkänslor av att känna mig ynklig.

Det är nog dags att öppna chipspåsen nu. Brukar inte köpa sånt, men idag ville jag ha det. Man ska tydligen lyssna till sin kropp, varför kan jag då inte lyssna till mitt hjärta?
Det borde ju hänga ihop med resten tycker man ju, det är ju bara en dum muskel.

Inga kommentarer: