måndag 19 april 2010

Mitt hjärtas egna

Egentligen borde jag sluta skriva kryptiskt
då en halv procent läsare inte förstår något alls.
Eller nej, inte ens en halv procent. Lika bra det.
Det är nog en sak jag bär med mig i hemlighet har jag bestämt.
Jag vill inte såra mig själv så jag har bestämt mig för att vara tyst.
Vissa saker vill man inte ha reda på,
hellre låter man saker vara som de är.
Vanligtvis kastar jag mig så lättvindigt in i saker,
slänger ur mig saker som jag nog menar,
men som kanske skulle varit bäst osagda.
Denna gång förblir detta osagt,
jag ser det som en individuell mognad samtidigt.
Jag tror/vet att det går.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Att försöka är ett sätt att visa att man är redo för vad som kan hända, att inte göra något kan kanske vara säkrare men istället missar man något som kunde bli..

Saray sa...

jag vet, men det känns som att jag "vågat" så många gånger utan att det lönat sig. Min magkänsla säger att jag borde vara tyst, att det inte kan bli något. Mitt hjärta vill ju tro något annat... men hjärtat kan visa sig vara otroligt deceiving..

Anonym sa...

Sant sant, men man vet inte före man har prövat? Det finns alltid stunder man ångrat och som man skulle ha velat ändra på men genom misstag så växer vi. Har ingen aning om vad du inte "vågar" men jag skulle säga Go for it, något man gjort kanske man ångrar någon timme/dag/månad något man inte gjort ångrar man för alltid eftersom man inte vet vad som kunde ha hänt.

Saray sa...

Du har helt rät i det du säger, och jag är fullt medveten om att det du säger stämmer. Men det här handlar inte bara om mig längre. Det är så mycket mer komplicerat och jag vill kunna tänka på andra än mig själv här... som du nog säkert gissat handlar detta helt enkelt om kärlek, från min sida. Det kan ju inte finnas mycket värre än det..

Anonym sa...

Jag är "den andra anonyma personen", och jag måste tyvärr hålla med dej. Du verkar, precis som jag, vara en person som värdesätter ord och känslor VÄLDIGT mycket. Enligt mig är "få men rätt ord" det bästa man kan ge en annan människa...det innebär enligt mig att man kan förlora så enormt mycket på så kort tid...Under några sekunder förlorar man något som tar evigheter att bygga upp...Observera att jag inte menar att du slänger ur dig orden, jag sitter dock nästan i samma båt, bara det att jag redan "berättat" och blivit besviken... Om du dock besluter dig för att ta tjuren vid hornen, håller jag tummarna för dig....

Anonym sa...

Första anonyma personen:
Kärlek är värt att satsa allt på tycker jag!
Kanske lättare sagt än gjort men..