måndag 26 april 2010

Ciao!

Hej på er! Nu har vi äntligen hittat en connection men som ni kanske förstår kommer det inte bli riktigt lika mycket uppdatering som hemma i Finland. Nu har resten av gruppen på fyrtio personer anlänt hit till Peschiera vid vackra Gardasjön och solen skiner som aldrig förr, idag och igår hade vi mellan 27-30 och det är helt himmelskt! Igår var jag, Mindy och Anna vid Gardaland, ett nöjesfält som är Europas näst största. Det var enormt kan man lugnt säga.
Dagen före det var vi på en Outlet med otroligt mycket fynd, jag köpte dock enbart en plastväska signerat Benetton och EN MASSA Lindtchoklad.

Idag har mor och far och Peter och Carina varit på annan ort och golfat, vi flickor har stannat vid poolen hela dagen och det syns verkligen. Jag är så fruktansvärt överlycklig över att jag inte fått någon allergisk reaktion hittills, har smörjt in mig flitigt men visst blir man brun för det.

Ikväll ska vi äta buffé här på hotellet med hela gruppen golfare, vi var på den i Fredags när vi kom hit också och vi har dreglat så fort det kommit på tal efter det. Buffén var helt enorm, det går inte att föreställa sig men borden DIGNADE av olika fräscha sallader, ostar, parmaskinka, färska frukter, nygräddat bröd, pastor, pizzor och allt möjligt! Efterrättsbordet bestod av semifreddo, pannacotta, tiramisu och flera olika sorter gelato (glass), glassen är gjord på bara närproducerade, naturliga råvaror och den är HIMMELSK här i Italien! I buffén fanns bland annat pistasch, kokos, kaffe, citron, tiramisu, crema di mascarpone och kakao. Varje kväll äter vi glass inne på stan dessutom och äter mat vid någon mysig ristorante nära sjön. Maten är helt ljuvlig, till och med pizzorna, och eftersom vi inte är inne i turistsäsongen ännu är priserna mycket låga.

Har redan lärt mig användbara fraser här och jag insuper alla nya ord och uttalssätt jag kommer åt, när jag kommer hem är jag fast besluten att plugga italienska och lära mig språket.

Som sagt, vi har det fantastiskt bra här, tyvärr är internet för långsamt för att ladda upp bilder men ni får se allt när jag kommer hem nästa vecka. Har redan hunnit ta upp emot 400 bilder och mer blir det på de återstående 6 dagarna. JAG NJUTER!

Ha det bra så länge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter helt enkelt underbart!! :)

Anonym sa...

Vau.. blir lite avundsjuk nu :) Ha det så trevligt!