lördag 10 april 2010

Pappas dag




FÖRLÅT för usel uppdatering, det blir så när datorn lämnats in på reparation för två veckor framåt. Det känns lite tragiskt, som att någon kapat bort en arm eller något. Som tur är så finns pappas dator till förfogande.




Min älskade far fyller 45 år idag, mor och jag gjorde i ordning stuffed chicken rullad i parmaskinka och fylld med citron och rotfrukter och annat mums, till det åt vi ännu mer rotfrukter i form av palsternacka, rotselleri, potatis, morötter och palsternacka, det var fruktansvärt gott! Till efterrätt gjorde jag ugnsfrukter i form av päron och äppel som jag sedan ringlade honung över och blandade med kanel, sedan strödde jag på mandelflarn/hackade mandlar och rev vitchoklad över och stoppade i ugn i 30 minuter. Efter att jag tagit ut ugnsformen ur ugnen lade jag på frusna hallon strax före servering, till detta åt vi vaniljglass. SJUKT gott blev det!
Anyways, nu har vi varit på driving rangen en stund och slått lite bollar, fick till slut lite koll på slagen och drog iväg 100 meters slag med sjuans klubba, träffarna är riktigt rena oftast, men jag har fortfarande en tendens att slå lite åt vänster och pendla lite med höften. Detta intresserar er inte, men jag skriver det så att jag ska komma ihåg det till senare...

Nedan följer min käre far...



... förra året firade han sin födelsedag på sjukhuset, detta några dagar efteråt, med en mycket attraherande kroppsstrumpa och lite balettövningar inför inkommande golfresa...

... här i full färd med lite chippande på gårdsplanen..
... och finally i Irland!


SNAR BLIR DET ITALIEN! Närmare bestämt om en vecka och 6 dagar.
vi längtar, men pappa längtar mest...







Inga kommentarer: