lördag 17 april 2010

Au lait

Önskar verkligen att blogspot hade en "kategori"-indelning som blogg.se har. Då skulle jag sätta upp dendär lilla prylen i en mapp som skulle heta "Materiella ting".

Jag drack inte kaffe förrän ca fem månader tillbaka, och nu har jag blivit lite småbesatt av det, inte så att jag är beroende, men för att det är så gott. Man får varva ner och sådär, ni vet. Men jag dricker aldrig släta koppar kaffe, måste ha mjölk åtminstone så att kaffet ändrar färg. Nu har jag tagit det steget längre och börjar göra cafe latte på löpande band, med mycket kanel på. Skummad mjölk är svårt att få till med en handvisp men med denna lilla fantastiska filur blir det lekande lätt och skummet blir av cafékvalitet - aldrig mer dyra latte på café igen med andra ord. Denna lilla pryl kostar nämligen bara ynka 9,90 eurosar, för obegränsade litrar mjölkskum, det ni!

OBS! Gör dock inte som jag gjorde idag och häll på mängder av citronpeppar på mjölken i stället för kanel. Jag tog fel på påsarna idag, ingen hit.





3 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

hu myki betalar OBH nordica te för att to ska skriv hede på bloggen? :P

Saray sa...

:D Haha! Man skulle bra kunna tro det, men jag tror inte dom skulle vinna så mycket på det. Själv tycker jag att dehär e världens pryl och jag använder den typ 3-4 gånger per dag. That's why. ;)