tisdag 20 april 2010

En bra katastrof

Satt och läste ÖT här i morse och konstaterade att om Italienresan inte blir av så är det egentligen ganska lugnt. Mamma och pappa har redan bestämt sig för att åka iväg på roadtrip om den inte blir av och jag har nog med saker att göra här hemma. Idén fanns ju att jag skulle ha åkt till Sverige några dagar och hälsat på Emma, men förmodligen stannar jag nog bara här och sparar pengar. Det finns så många andra som har det värre nu i och med att flygen står still. Folk som är strandsatta i olika länder utan lön och pengar, men allt detta har vi redan tänkt på tror jag..

En sak vi glömmer är att vi ofta inte ser dessa saker från den ljusa sidan, om vi nu måste ha en katastrof så är vulkanutbrottet på Eyjafjallajökull något i det bättre laget. Vill inte låta som någon från greenpeace eller liknande, eller jo, kanske lite. För hur ofta tänker vi på miljön nuförtiden? Tänk vad jorden får vila nu i och med att flera tusen flygningar är inställda. Och det tvingar även oss människor till en tankeomställare, vi får helt enkelt hitta på andra färdmedel och sätt att ta oss fram för en stund, vi stressar ner helt enkelt. I och med att detta är en katastrof som ingen kan göra något åt så är det faktiskt tillåtet att inte stressa, vilket vi gör alltför mycket nuförtiden, vi har så himla bråttom överallt att vi inte ens hinner tänka. Nu får vi göra det, och jag tycker att det är ganska bra.












Inga kommentarer: