söndag 9 maj 2010

0-0

Dagens Jaromatch var verkligen värt säsongkortet. Det var äckligt spännande hela tiden mot Honka.. Tyvärr lyckades inte nollan spräckas och jag vet att man inte ska skylla ifrån sig men dendär domaren hade nog inte alla hästar hemma idag. Vi hade några riktigt farliga tillfällen som avbröts av visselpipan och i slutet räckte det med att killarna petade lite i varandra så flög det gula kortet i luften. Jag lyckades inte hålla räkningen på hur många kort det blev allt som allt, men enligt veikkausliiga.com var det sju stycken, varav en blev till en utvisning...
Första halvlek skulle jag säga att vi nog hade spelet mest, men sen blev det farligt. Skönt att hålla nollan mot Honka iallafall.
Nästa vecka blir det hemmaderby mot VPS, sen borta och sen kommer TamU på besök...


Nu sitter jag och äter mitt nya favoritsnack, Macedonia di Frutta Fresca (fruktsallad med blodgrape, cantaloupemelon, banan, äpple, vindruvor, ananas, jordgubbar och kiwi) som blev över från morgonens morsdagsbrunch. På det har jag strött START! Choc 'n' Nuts och lite naturell yoghurt. Suveränt!

Inga kommentarer: