onsdag 5 maj 2010

7 upprepningar

Matten gick.. jaa... sådär. Vet inte riktigt om man ska säga att det gått bra eller dåligt då man kan göra den enklaste ekvationen och räkna enkla procenttal efter fyra års paus på en och en halv timme. 
Men jag kände att något satt kvar från tidigare trots mitt dåliga mattehuvud. Petter gav mig några läxor och jag gav honom Limoncello för sina nerver, han påpekade även att människoskallen behöver upprepa något 7 gånger för att det ska sitta, så nu är det bara att nöta på, men jag tvivlar på att det bara kommer kräva 7 upprepningar. Har mycket att tänka på men det kan bli riktigt bra om jag vill, och om min fina lärare inte tappar hoppet, men det tvivlar jag på att han gör.

Jag lånade även två böcker på biblioteket och lämnade in mina Stephen King böcker, jag hann bara med en av dem. De två nya är noveller och kanske något som får en att tänka, inga rysare eller fantasy denna gång.

På vägen hem kände jag för att analysera en film snarare än att se än ny, så jag hyrde Avatar, detta är femte gången jag ser den. Den är alltid lika bra, men nu har jag börjat kolla in detaljer, effekter och eventuella missar samt ljudet har jag börjat lyssna extra noga på. Tycker det är så häftigt.

Väl i Makuuni hittade jag dock något som fångade mitt intresse desto mer, The Imaginarium of Doctor Parnassus satt äntligen i hyllan och tittade ner på mig. För er som inte vet är det den sista filmen som Heath Ledger medverkade i innan sin död förra året.. Jag har alltid tyckt om Heath Ledger och hans roll som Joker i senaste Batman är en av de bästa skådespelarprestationer jag någonsin sett. När Ledger dog var filmen ännu halvfärdig och inspelningen hamnade på uppskov. Man löste senare problemet med att dela upp Ledgers roll mellan tre andra personer, nämligen Jude Law, Johnny Depp och Colin Farell.
Nu ligger jag till sängs, äter torkade aprikoser och tittar alltså på denna film, den är mycket besynnerlig, på ett hörn hittar vi även Lily Cole, som med en lysande modellkarriär bakom sig äntligen ätit upp sig lite och lämnat catwalken nästan helt bakom sig för att i stället satsa på skådespeleriet, bra gjort tjejen!


gjorde en capuccino med extra mjölk, men det är ingen latte fast det ser ut som det, lovar.


Någon som läst och vet om dessa är bra?

Inga kommentarer: