torsdag 20 maj 2010

Tejpning

Det var inte i det bästa skick jag återvände hem idag efter  12 timmars arbetsdag. Min rygg och mina axlar har krampat och bråkat, mamma mjukade upp och pappa försökte lossa på kotorna lite och manipulera, det satt som gjutet. Men han tejpade i stället ryggen för att få igång cirkulationen.. ska sova med det och ha det på jobbet i morgon och se om något händer. Tejpen är en speciell idrottstejp som blivit populärare även här de senaste åren. Pappa har lärt sig att använda den och tejpar numera Jaropojkarnas skador med den...

Jag tänker inte ljuga. Jag är helt slut. Det värsta är egentligen vissheten om att jag inte kommer få någon vila eller ledig dag före nästa Lördag som svider mest... Det är många dagar det. Dessutom är alla dagar runt 10 timmar långa. Kommer jobba helt ensam i helg.. nu ska jag lägga mig, så hinner jag iallafall sova 6 timmar... 


Inga kommentarer: