onsdag 12 maj 2010

Blindtarmsfråga?

Hej på er! Nya krämpor har börjat dyka upp, eller snarare förvärrats...
Kan någon som blivit tvungen att operera blindtarmen förklara lite hur allt gick till, hur det började, hur det utvecklades osv?
Nu har jag haft ömt och sjuk i blindtarmsområdet, både ovan och rakt på i tre dagar, och idag är det ännu värre. Jag har hört att det kan vara irriterat i några dagar för att sedan lägga av igen, men jag vill iallafall kolla om någon vet... Nu tar det sjukt att ligga på mage, när jag ligger utsträckt på rygg så "spänner och drar" det i området. När jag sitter med knäna mot magen tar det också sjukt...

 Hoppas någon har något tips.



7 kommentarer:

Sundströms ZOO sa...

Jag har inte blivit opererad men läkarna har misstänkt att jag haft det och symptomen liknar dina. Om du ligger på rygg och lyfter högra knät mot magen och det gör ont ska du nog söka dig till sjukhuset. Har man blindtarmen så är det inte en smärta som kommer direkt, utan det blir värre och värre som det tydligen blivit för dig. Tycker du ska kolla upp det..

Saray sa...

Tack så mycket! :)

Anonym sa...

Hoppa på ditt högra ben. Tar det sjukt som satan i magen på högra sidan, typ strax ovanföre troskanten (enorma mommopants/minimala hotpants är inte en bra måttstock dock) ska du nog kolla upp det! //Pemm :)

Linda sa...

Eller så kollar du upp de fast du int ens sku ha all krämppona man "ska" ha. Jag minns då jag fick de, va i Oxhamns strax före vi sku ha finskaförhör som ja int kuna så hadd ja liiiiite sjuk mage å sa att ja måsta fara ti hälsosystern och tadaaa ja fick genast fara å operera bort den. Hoppas dock att du int har de! :)

Mehmet Ali sa...

Get well soon.I hope you get better soon.

Sandra H sa...

Min blindtarmsinflamation kom ganska snabbt, gick på en dag men ja hade varit konstig länge före. Då läkaren sa att jag sku hoppa så kändes de int annorlunda. De börja högt upp i magen och gick sen ner mot blindtarmsområdet. Ja rekomenderar att du ska kolla upp de för om den spricker e du dålig länge och de e ju int skoj. Hoppas de blir bra. Krya på dej

Anonym sa...

Jag studerar inom vården och jag tyckte att min lärare nämnde att de kollar det genom att trycke HÅRT in på din vänstra sida (ungefär i samma höjd som blindtarmen sitter på din högra sida) så skall du "släppa" snabbt så sprider sig "trycket" som en våg till högra sidan. Ifall du då har i blindtarmen så kommer det att göra jävligt sjukt... Vet inte ifall det stämmer, men du kan ju pröva :)