fredag 21 maj 2010

Halkbana

Puh, vilken dag! Och än är den inte över...
Jag steg upp kvart före 6 och gjorde mig i ordning inför Vasaresan med bilskolan.
Väl på Drivers parkering får jag det chockerande budskapet om att jag ska köra också, inte bara var på halkbanan med andra ord, och som om det inte var nog, jag skulle börja med en för mig helt okänd bil, en Golf. Den var dock fantastisk efter att jag vant mig lite, lättare körbil får man leta efter.
Sagt och gjort, jag körde till Oravais med Knutar och Ronja i baksätet, sällskapet var det då inget fel på! Och bilskoleläraren var också helt fantastisk och framför allt, sympatisk och human.

Vi körde lite inne i stan och fick testa på snabb accelerering på motorväg, jag ville fokusera mest på backstart och fickparkeringar, så det gick vi igenom grundligt. Nu fick jag även en timmes tid inbokat med samma lärare till nästa vecka innan jag kör upp, vilket jag förmodligen gör på Torsdag om allt går som det ska.
Efter stan åkte vi till halkbanan, jag hade förväntat mig en något större bana men den vi hade räckte gott och väl till att spinna runt några varv på. Det var riktigt roligt faktiskt! Gav en en försmak på hur det kommer vara därute sen, och vilka situationer man kan hamna i, och framförallt, hur himla hjälplös man är i sådana fall.

Nu är jag tillbaks på jobbet, Peter och Alva plockade upp mig i Vasa och vi körde i ilfart till Pirilö. Jag slutar klockan 7 och efter det blir det en liten paus och sedan Robin Hood på bio med Emmpemm. Det blir en trevlig kväll, det är jag helt säker på.

Inga kommentarer: