måndag 31 maj 2010

Update

Linus och jag prövade tiotalet olika glassorter, grimaserade, slängde bort, ratade och betygsatte.
Ett tufft jobb med andra ord. En liten kille kom precis förbi och påpekade åt sin far att "ho talar ju höögsvensk!". Jag plockar glas, städar i köket och ser fram emot golfrundan efter jobbet.

Efter det blir det hem och städa i lägenheten. Det är massor kvar för att jag ska kunna kalla det hem, men jag sov gott inatt iallafall, åtminstone tills fastighetsskötare och trädgårdsklippare började arbeta utanför huset runt 8 på morgonen! VEM SJUTTON KLIPPER GRÄS 8 PÅ MORGONEN!? Bara för att det är ljust betyder det inte att det finns folk som behöver sova ett visst antal timmar för att orka en tiotimmars dag på jobbet...

Idag kom en man hit. Han tipsade mig om en ettårig linje långt härifrån som jag blev mycket intresserad av, det stör mig att ha så många alternativ. Ibland önskar jag att jag bara var bra på en sak... Eller så skulle jag kunna byta talang varje år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klaga int på gårdskarlar :P De gör ju bara sitt jobb :)